Lord Viper |
POGROMCA MITÓW - CI CO ODESZLI |
|
|
Dołączył: 25 Lis 2005 |
Posty: 122 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10
|
Skąd: Olsztyn |
|
|
|
|
|
|
mam zaszczyt przedstawić Wam projekt konstytucji opracowany przeze mnie i przez Smoka orez uzgodniony w radzie IMP. Prosze o ustosunkowanie się do tego projektu i ew. zaproponowanie zmian które będą głosowane.
I. Stanowiska w sojuszu:
1.Wg. hierarchii: Cezar, Dyplomata i Dowódca floty, Prokonsul, Konsul, Głowy rodów.
2.Cezar, Dyplomata, Dowódca floty, Prokonsul, Konsul tworzą Radę Sojuszu. Głowy rodów tworzą Radę Rodów.
3.Sposób wybierania
-Glowy Rodów wybiera Rada Sojuszu (większością głosów). Głowa rodów może istnieć jedynie w galaktyce liczbą członków nie mniejszą niż 3 osoby. Gracz z gali bez Głowy rodu podlega pod głowę rodu z najbliższej gali.(liczymy w dół: przykład: osoba z 5 gali: są głowy 4 i 6 gali więc ta osoba podlega pod 4 galę)
-Cezar- zostaje nim osoba spośród członków sojuszu będących w sojuszu co najmniej 6 miesięcy. Głosują wszyscy członkowie przez tydzień, wyłonionych zostaje w ten sposób 2 kandydatów (kandydatów z największą ilością głosów), następnie odbywa się druga tura (jeden tydzień głosowania) w której zostaje wybrany Cezar. Aby wygrać w pierwszej turze należy zdobyć ponad 70% głosów.
-Dyplomata- wybierany przez Cezara.
-Dowódca floty- wybierany przez Cezara.
-Prokonsul- wybierany przez Cezara
-Konsul - wybierani przez Cezara.
II. Sposób odwoływania
- Cezar- potrzebna jest jednomyślna zgoda Dyplomata, Dowódcy flot, Prokonsula, Konsula, Rady Rodów.
- Głowa rodu- przez Cezara.
- Dyplomata: głosują: Cezar, Dowódca floty, Prokonsul, Konsul, Rada Rodów (Głowy głosują w swoim gronie i ich decyzja jest liczona jako jeden głos - jeżeli pada remis to nie ma głosu)
-Dowódca: jak wyżej ( oczywiście zamiast głosu Dowódcy jest głos dyplomaty)
-Konsul i Prokonsul: głosują: Cezar, Dyplomata, Dowódca floty.
III . Wojny:
1.Wywołujemy tylko z sojuszami ze średnią o 50k większą lub mniejszą od nas.
2.Jeżeli jakiś sojusz podpada, a nie spełnia tego warunku prowadzimy „cichą wojnę” tzn. atakujemy na normalnych zasadach (nie więcej niż 3 razy dziennie) i nie ogłaszamy niczego na forum ogame.
3. Powodem wypowiedzenia wojny nie może być pojedynczy atak na jednego z naszych członków- w tedy dokonujemy jedynie zemsty.
4. Akcjami wojennymi kieruje Dowódca Floty, oraz Głowy rodów. Dowódca Floty zarządza wszystkimi galaktykami, Głowy rodów tylko swoimi galaktykami. Dowódca Floty może wydawać rozkazy Głowom rodów.
5. Decyzję o wypowiedzeniu wojny podejmują w głosowaniu: Cezar, Dyplomata, Dowódca flot, Prokonsul, Konsul, po zasięgnięciu opinii sojuszu.
IV. Akademia (o ile istnieje)
1. O powstaniu akademii decyduje głosowanie (przez tydzień, wymagana jest ponad połowa głosow „za”. Cezar ma w tej sprawie prawo do veta.
2. Rozwiązanie Akademii- głosowanie:Cezara, Dyplomaty, Dowódcy floty,Prokonsula, Konsula.
3. Na czele akademii stoi Dowódca akademii, Dyplomata akademii i Konsul akademii ( wymienieni wg. hierarchii), wybierani przez Cezara.
4. Uprawnienia akademii określa osobne rozporządzenie.
V. Rządzenie w czasie nieobecności Cezara
Rządy są sprawowane przez Dyplomatę, Dowódcę flot, Prokonsula. Każdy ma równe uprawnienia. We wszystkich procedurach, gdzie potrzebny jest głos Cezara liczony jest głos powstały w wyniku głosowania tych czterech osób. Np.: głosowanie: Dyplomata i Konsul „za”, Dowódca flot „przeciw”, więc głos Cezara jest liczony jako „za”. W razie remisu decyduje głos Rady Rodów.
INNE:
1.Wstrzymanie się od głosu którejś z osób uznawany jest jako nie oddanie głosu.
2.Przed każdą ważniejszą decyzją Rada Sojuszu i Rada Głów Rodów powinna zasięgnąć opinii całego sojuszu.
3.Zmiany konstytucji można dokonać w wyniku głosowania Rady Sojuszu i Rady Głów rodów.
4.Członkowie Rady Sojuszu mają 48 godzin na oddanie głosu, Głowy rodów mają 96 godzin. |
|